Методична робота


Компетентнісний потенціал трудового навчання

Нова програма з трудового навчання 2017

Організація роботи з охорони праці

Структура навчальної програми

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання здійснюється у двох аспектах: оцінюється рівень оволодіння теоретичними знаннями та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність до застосування вивченого матеріалу під час виконання практичних робіт. Критерії, за якими здійснюється  оцінювання навчальних досягнень учнів мають комплексний характер. До них належить: рівень застосування знань та умінь в практичній роботі; уміння користуватися різними видами конструкторсько-технологічної документації та іншими джерелами інформації; дотримання технічних вимог у процесі виконання робіт (якість виробу); уміння організовувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в процесі роботи; рівень сформованості трудових прийомів і умінь виконувати технологічні операції; дотримання правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог; дотримання норм часу на виготовлення виробу; рівень самостійності у процесі організації і виконанні роботи (планування трудових процесів, самоконтроль і т. п.), виявлення елементів творчості.
Рівень навчальних досягнень учнів
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

І. Початковий

1
Учень (учениця) може розпізнавати деякі об'єкти вивчення (матеріали, моделі, схеми тощо) та називає їх (на побутовому рівні); знає правила безпеки при роботі в навчальних майстернях
2
Учень (учениця) описує деякі технологічні об'єкти; розпізнає інструменти та обладнання для виконання практичних робіт
3
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення (обізнаний з деякими технологічними поняттями); може використовувати за призначенням робочі інструменти та обладнання

II. Середній
4
Учень (учениця) знає окремі факти, що стосуються технологічних об'єктів; виконує елементарні прийоми роботи інструментом
5
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя; може виконувати окремі операції; дотримується послідовності виготовлення виробу; володіє прийомами роботи інструментом
6
Учень (учениця) самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу; дотримується технології виготовлення виробу; з допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання, що стосуються певних етапів проектної діяльності

III. Достатній
7
Учень (учениця) самостійно і логічно відтворює фактичний і теоретичний матеріал; виконує практичну роботу відповідно до інструкцій вчителя; з допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання, що стосуються усіх етапів проектної діяльності
8
Учень (учениця) виявляє розуміння навчального матеріалу, наводить приклади; може самостійно обирати конструктивні елементи виробу; раціонально організовує робоче місце
9
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує набуті знання і уміння у стандартних ситуаціях; може самостійно та обґрунтовано обирати конструктивні елементи виробу

IV. Високий
10
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями та уміннями і застосовує їх у нестандартних ситуаціях; з допомогою учасників проекту і учителя проектує та виконує всі види запланованих робіт
11
Учень (учениця) володіє глибокими знаннями і навичками з предмета, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях, знаходить і аналізує додаткову інформацію; самостійно проектує та виконує всі види запланованих робіт, допускаючи при цьому незначні відхилення у технологічних операціях
12
Учень (учениця) має системні знання та навички з предмета, свідомо використовує їх, у тому числі, у проблемних ситуаціях; самостійно проектує та виконує, використовуючи відповідні технології, всі види запланованих робіт


Майстер-клас "Виготовлення вітальної листівки"

Вітальна листівка «Валентинка»
 виконана основною технологією ниткографії.

     Листівка давно стала звичним атрибутом будь-якого свята. Ми даруємо листівки на День народження, на Різдво та Новий Рік, вітаємо своїх близьких і рідних за допомогою листівок з річницями та пам’ятними подіями. Та чи задумувалися ви, що цей простий клаптик картону має свою історію та традиції?
      Найперша  вітальна листівка  датується 15 сторіччям і зберігається у Британському музеї. Вона приурочена до Дня усіх закоханих. Дослідники сходяться на думці, що її автором був герцог Орлеанський, який начебто і надіслав цю листівку з буцегарні своїй коханій.  З тих пір пройшло немало часу і ось у 19 сторіччі вітальні листівки набули величезного поширення.
       Раніше вітальна листівка була невеличким витвором мистецтва, а не просто тиражованим зображенням. Скажімо, для її виготовлення використовували пір’я, засушені квіти, резину, оксамит, бісер, шовк та навіть волосся. Втім, давні традиції повертаються і зараз можна зустріти чималий асортимент листівок ручної роботи, для виготовлення яких використовується маса декоративних елементів.
        Сьогодні вибір листівок задовольняє вимоги найвибагливіших покупців. І, хоча останнім часом, вітальні листівки втрачають свою популярність, приємно привітати рідних і друзів, котрі не сидітимуть з вами поруч за святковими столами.  Такі маленькі знаки уваги створять у близьких і рідних вам людей справжній святковий настрій і подарують часточку вашого тепла і любові. Якщо ж знайдете трошки вільного часу, то процес виготовлення вітальної листівки власними руками може захопити вас, і надовго стати вашим хобі. Така листівка, заряджена теплом ваших рук,  матиме неймовірну енергетику і стане знаком особливої  уваги і любові для близької вам людини.
   
Інструменти та матеріали для виготовлення вітальних листівок.
      Папір - це основний матеріал, який буде необхідний. Це може бути  картон (білий або кольоровий),  кольоровий папір, фольга, пакувальний папір будь-якої фактури, а також спеціальний папір для скрапбукінгу,  який відрізняється якістю і різноманітністю візерунків і фарб. Ми можемо підготувати папір своїми руками – це різні способи зістарювання, забарвлення за допомогою кави або чаю, за допомогою бризок фарби тощо.
       Елементи декору -  це намистини, бісер, паєтки, ґудзики, шнурочки, стрічки, мережива, тасьма, різні клаптики тканини, пір'я, засушені листя, колоски, квіточки, зерна кави, різні крупи, штучні квіти, тасьма, нитки, тканина тощо.
       Інструменти - це клей, двосторонній скотч,  ножиці,  степлер, штампи, фігурні дироколи, які  використовуються для прикрашання та оформлення листівок з допомогою витинання фігурних отворів на папері.

Дальше дивись за посиланням:   Вітальна листівка


Майстер-клас "Виготовлення кухонної прихватки"

Кухонна прихватка « Квітка»
виконана основною технологією в’язання гачком.

C:\Users\User\Desktop\ПРИХВАТКА\20190521_134736.jpg




Майстер-клас "Виготовлення патріотичного оберегу"

Творчий проект: Патріотичний оберег.

Основна технологія: Технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними швами.


Дивись за посиланням: Виготовлення оберегу



Майстер-клас "Виготовлення гаманця із фетру"

Творчий проект

«Гаманець із фетру».



Дивись за посиланням:    Виготовлення гаманця із фетру
 
   



Немає коментарів:

Дописати коментар